آخرین باری که از طناب پرش استفاده کردید کی بود؟  فقط تعداد کمی از ما ممکن است عادت معمولی داشته باشیم که هر روز طناببزنیم.

برای گنجاندن کاردیو طناب زنی در تمرینات خانگی خود، می توانید همان سطح لذتی را که در دوران کودکی خود در حین بازی درفضای باز داشتید، بازیابی کنید.  استفاده از طناب زدن در تمرینات روزانه خود برای فعالیت های قلبی و بدنی نیز می تواند به شما دربهبود قدرت پایین تنه و بالاتنه کمک کند.

طناب زدن ممکن است به تقویت عضلات ساق پا، تقویت هسته بدن، افزایش استقامت و بهبود ظرفیت ریه شما کمک کند.

✅قبل از شروع روال پرش، بیایید به مزایا و اقدامات احتیاطی طناب زدن در صورت انجام منظم نگاه کنیم.

👈طناب زدن باعث بهبود انعطاف پذيري مي شود

انعطاف پذیر و چابک بودن دو مزیت طناب زدن است.  با پریدن، ماهیچه ها به طور قابل توجهی آرام تر و قوی تر می شوند.  طناب زدننیز بخشی از تمرینات ورزشی است.  توانایی حرکت آزادانه را افزایش می دهد که همچنین قدرت، استقامت، انعطاف پذیری و هماهنگیدست و چشم شما را افزایش می دهد.  بنابراین،

👈سلامت كلي شما را بهبود مي بخشد و بدن شما را فعال نگه مي دارد .

👈در كاهش وزن به شما كمك مي كند ؛

در حالی که چندین راه برای کاهش وزن وجود دارد، طناب زدن یکی از کارآمدترین آنهاست.  تمام ماهیچه های بدن شما در حین طنابزدن تمرین می شوند.  وقتی بدن خود را بیشتر حرکت دهید کالری بیشتری می سوزانید و وزن بیشتری از دست می دهید.  توصیه میشود که مبتدیان باید با پرش با شدت کم شروع کنند و با به دست آوردن کنترل و هماهنگی، می توانند بعداً به تدریج شدت را افزایشدهند.

هنگام تلاش برای کاهش وزن موارد زیر را در نظر داشته باشید.

شما می توانید چربی کلی بدن خود را با پرش کاهش دهید.

می توانید به تنهایی تمرین کنید و هر زمان که بخواهید سطوح مختلف تحریک را امتحان کنید.

پرهیز از خوردن غذای متعادل و پیروی از یک برنامه منظم به اهداف کاهش وزن شما کمک می کند.

👈سلامت قلب را بهبود مي بخشد ؛

فشار خون بیش از حد یکی از عوامل خطر اصلی بیماری عروق کرونر قلب است و با ورزش هایی مانند پرش می توان آن را کاهش داد.  همچنین به عنوان بهترین ورزش قلبی در نظر گرفته می شود زیرا ضربان قلب را افزایش می دهد و به تدریج خطر بیماری قلبی و سکته راکاهش می دهد.

 👈ذهن شما را سالم نگه مي دارد 

کلید پرش، ایجاد ریتمی است که بدن شما متعاقباً از آن پیروی می کند.  بدن و ذهن شما برای مدت کمی که در حال طناب زدن هستیدکاملاً هماهنگ هستند.

این تعادل ذهنی و جسمی انرژی مثبتی تولید می کند که می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.  ورزش با طناب پرش نیز میتواند حافظه را تقویت کند و حس کلی خوبی را ایجاد کند.

👈تعادل تقويت مي شود 

طناب زدن می تواند رویکرد خوبی برای بهبود تعادل، علاوه بر افزایش هماهنگی باشد.  طبق تحقیقات، هر بار که طناب را پرش می کنید،بدن شما نیاز به تعادل مجدد دارد.  بنابراین هنگام پرش، هماهنگی و تعادل دست به دست هم می دهند.

اقدامات احتیاطی که باید هنگام طناب زدن رعایت کنید؛

به حجم پرش توجه کنید

از روی زمین، نباید خیلی بلند بپرید.  پرش فقط باید در 1/2 و 1 اینچ بالاتر از سطح زمین انجام شود.  همچنین توصیه می شود در حینپرش از طناب، پاهای خود را صاف نگه دارید و زانوهای خود را کمی خم کنید.

گرم کردن مهم است

به هیچ عنوان نباید قبل از شروع پرش از گرم کردن خود صرف نظر کنید.  به منظور آماده شدن برای اقدام زیر، گرم کردن به افزایشتدریجی ضربان قلب و جریان خون کمک می کند.  اگر وقتتان کم است، ممکن است وسوسه شوید که از گرم کردن صرفنظر کنید و فوراًورزش را شروع کنید.  با این حال، انجام این کار می تواند احتمال آسیب دیدگی شما را افزایش دهد و به عضلات خود فشار بیشتریوارد کند.

کشش را فراموش نکنید

مطالعات نشان داده اند که کشش می تواند به افزایش انعطاف پذیری و در نتیجه، دامنه حرکتی مفاصل شما کمک کند.  با انجامحرکات کششی، ممکن است بتوانید عملکرد ورزشی خود را افزایش دهید و احتمال آسیب دیدگی خود را کاهش دهید.

کفش مناسب  ضروری است

انتخاب کفش مناسب می تواند به جلوگیری از آسیب های رایج مربوط به نوع تمرینی که انجام می دهید کمک کند.  کفش مناسب برایپرش باید صاف با کفی لاستیکی باشد که از لیز خوردن جلوگیری کند و بخشی از قابلیت تنفس و انعطاف پذیری را جذب کند.  کفشخوب می تواند نیروی گام شما را کاهش دهد و پا را از آسیب دیدگی محافظت کند.

سخن پاياني

کشف اینکه طناب زدن به عنوان یک تمرین کاردیو چقدر موثر است، شگفت آور است.  ضربان قلب شما به طور موثری افزایش می‌یابد درحالی که تمرین تمام بدن را در سطحی که شما انتخاب می‌کنید انجام می‌دهید.  همچنین این جالب ترین و دشوارترین راه برای ایجاداستقامت است.

با پرش، می توانید تا 10 کالری در دقیقه یا 600 کالری در یک ساعت بسوزانید.

با این حال، افراط در آن هرگز ایده خوبی نیست.  مبتدیان باید قبل از تکرار چرخه در ست های سه تایی، جلسات کوتاه 20 تا 30 ثانیهای و به دنبال آن 20 تا 30 ثانیه استراحت را هدف قرار دهند.  علیرغم این واقعیت که پرش باعث بهبود رشد استخوان در بدن می شود،مطمئن شوید که قبلاً از هیچ مشکل مرتبط با استخوان رنج نمی برید.

علاوه بر این، شما همچنین باید تحت معاینات بهداشتی پیشگیرانه قرار بگیرید.  این معاینات سلامتی گزارش کاملی در مورد سلامتیشما ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد که اقدامات پیشگیرانه لازم را برای بهبود وضعیت خود و دور نگه داشتن بسیاری ازبیماری ها انجام دهید

منبع :

www.healthylifegeek.com